söndagen den 20:e maj 2012

Islanninhevosten jalostusnäyttely, Forssa

Äntligen hemma igen! Känns som om vi varit borta en vecka istället för två dagar. På lördag morgon klockan 5 bar det av mot södra Finland och islandshästutställningen i Forssa, och i princip hela lördagen tillbringades i manegen och på travbanan - först klockan 10 på kvällen kunde vi pusta ut vid hotellet. Tyvärr sken solen hela dagen, vilken gjorde att bilderna blev ganska skuggiga. På söndag hade vi däremot bättre tur med moln nästan hela dagen, och eftersom alla hästar skulle evalueras igen då, fick jag en hel del bra bilder på de flesta.

Kan ju bara påpeka att jag inte skulle byta bort 70-200 mm objektivet mot någonting i hela världen. Helt otroligt bra kvalité blev det, speciellt när solen inte störde. Bättre bakgrund hade jag önskat mig, eftersom bilar, människor och hus finns med på en stor del av bilderna, men bilderna som är tagna snett framifrån blev väldigt bra, tycker jag. I manegen var det en annan historia, eftersom det var den mörkaste manege jag någonsin sett. Den hade mörkbruna väggar och mycket dåligt ljus, så där fick jag vrida upp ISO ända till 2000. Men hur som helst är jag väldigt nöjd över helgens bilder! Några kan du se här nedanför.



Fler bilder kommer snart/lisää kuvia tulossa pian: http://piabobacka.bilder.fi






2 kommentarer:

  1. Du fotar otroligt o.O'

    SvaraRadera
  2. Skulle jag kunna få låna kanske 1 bild till att göra en design på stallet.se? :O

    SvaraRadera