onsdag 22 augusti 2012

ECAHO International C Show 2012

Inlägget om Arabutställningen kommer lite sent eftersom jag suttit och redigerat bilder på all min lediga tid de senaste tre dagarna. Men i lördags åkte vi alltså iväg på årets ECAHO International C Show i Forssa. Dagen började med tjock dimma nästan hela vägen från Österbotten till Forssa, men ju närmare vi kom desto mer lättade dimman, och väl i Forssa sken solen från en klarblå himmel. Största delen av dagen var alltså solig och varm, förutom i slutet av dagen när vi råkade ut för ett ösregn.

Vanligtvis är solsken inte mitt favoritväder att fota i, men i det här fallet blev det faktiskt riktigt lyckat med de blänkande hästarna. Objektivet gjorde mig absolut inte besviken det heller. Trots att jag hade hälften kortare zoom i år jämfört med i fjol blev bilderna mycket bättre på alla vis, och det jag förlorade i zoom gick utmärkt att ta igen genom att beskära bilderna, tack vare den otroliga bildkvalitén som 70-200mm-objektivet levererade. En riktigt lyckad dag alltså, med många vackra bilder och hästar!






2 kommentarer:

  1. Wow Pia. Fotografierna är helt fantastiska! Vore jag en av hästägarna hade jag köpt bilderna av dig direkt! ;)

    SvaraRadera
  2. OMG :s Sjukt fina bilder!

    SvaraRadera